Stres zažíváme po celý náš život, každý den. Můžeme si ho podle teorie rozdělit na eustres, který je pro nás pozitivní a vede nás k lepším výsledkům a distres, který pociťujeme jako negativní a může pro nás mít i negativní zdravotní následky, souhrnně takzvaná psychosomatická onemocnění. Pro spokojený a klidný život bychom měli mít své rituály, které nás uvolní a nadměrného stresu nás tak zbaví. Je vhodné je začlenit do našeho běžného života a stresu tak předcházet dříve, než nás začne ovlivňovat.
Relaxace
Zkuste alespoň chvíli každý den věnovat sobě a vnímání přítomnosti. Najděte si nějaký koníček, u kterého vypnete. Může to být pravidelná meditace, chůze, či nějaké cvičení, u kterého nebudete muset na nic myslet.
muž ve stresu
Cvičení a sport
Fyzická námaha je při eliminaci stresu velmi důležitá. Do své denní rutiny proto zařaďte běh, tai-chi, nebo jinou oblíbenou činnost, která Vás bude bavit a zároveň uvolňovat.
Vyhněte se zlozvykům
Stres nás často vede ke špatnému stravování. Někdy celý den nejíme a potom se večer přecpeme. Někdy se přejídáme pokaždé, když na nás stres dolehne. Správnou stravou a pravidelným režimem si můžeme připravit vhodnější podmínky a být vůči stresu odolnější.
vyběhejte to
Spánek
Kvalita spánku má úzkou souvislost s tím, kolik stresu prožíváme. Když jsme vystresovaní, obvykle ani náš spánek není kvalitní. Zkuste chodit spát a vstávat ve stejný čas, před spaním už nepoužívejte elektroniku, raději si přečtěte kousek z knihy. Můžete si dát třeba meduňkový čaj, který Vám s navozením spánku pomůže.

Základem je odhalit, z čeho stres plyne
Pokud jste často napjatí a ve stresu, nejspíš je ve Vašem životě něco špatně. Může to být práce, vypjaté rodinné vztahy či zdravotní problémy. Nebo jen prostě nejste spokojení tam, kde jste. Zkuste tedy vyzkoumat původce stresu a pustit se do řešení příčiny. Řešením může být změna zajetého životního stylu nebo zařazení nějaké nové nevšední aktivity.

Jak zacházet se stresem
4 (80%)2