·         Buďte specifičtí. Pokud něco hledáte, zadejte do prohlížeče pokud možno co nejspecifičtější pojem. Tedy, chcete-li si například pořídit auto, zadejte do prohlížeče například „Opel, bazar, Praha“, raději než „auto, Praha“. Pokud hledáte hotel, je rozhodně lepší přijít s „hotel, Boží dar, Krušné hory“ než jen „hotel, Krušné hory“. Tímto způsobem si ušetříte neskutečné množství času a nervů.

strom médií
·         Velké stránky. Pokud jdete po konkrétní informaci, a máte alespoň hrubou představu, na které stránce to najít, pak neztrácejte čas s vyhledávačem. Pokud hledáte nějakou faktickou informaci, zkuste začít na Wikipedii. Nákupy? Jděte rovnou na stránku příslušného internetového obchodu. Mnoho lidí se bojí, že tímto způsobem přijdou o nejlepší nabídky, ale velké servery konkurenty obvykle sledují.

·         Jméno dokumentu. Pokud hledáte nějaký konkrétní typ dokumentu, tak ho zadejte do vyhledávacího řádku. Snažíte se najít například dokument ve formátu pdf? Zadejte: „dokument XY pdf“. Tímto způsobem vyfiltrujete ty nejrelevantnější výsledky. Stejně tak pokud hledáte například obrázky nebo odborné články, rozklikněte si rovnou příslušnou záložku.
macbook a vyhledávání

·         Cizojazyčné výsledky. Cizojazyčné výsledky můžete vyhledávat i v jazyce, kterému nevládnete. Prostě si zadejte příslušný pojem do překladače a pak si jej vyhledejte. Stránku si pak nechejte překladačem přežvýkat do češtiny. Díky tomu se můžete probírat třeba výsledky v angličtině, ve španělštině nebo v ruštině, a to i když v daných jazycím umíte akorát „ano“ a „nerozumím“.

·         Reklama. Někteří podnikatelé platí prohlížečům, aby při vyhledávání určitých slov ukázaly návštěvníkům stránky jejich firmy. Tyto výsledky jsou obvykle označené jako reklama, a můžete je s naprostým klidem ignorovat. Nejsou to totiž ty nejlepší, ale jen ty,  jejichž majitel si nejvíc zaplatil.

Jak hledat na netu
4 (80%)1
donut-banner2.jpg